Høring om lokalbanernes fremtidige d&v - Resume (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen @, lørdag 27. februar, 2021, 11:11 (48 dage siden) @ hummel_62

En ting som jeg synes er vigtig at holde fast i. I 2000 fik de ikke penge, men lov til at låne penge.
Så de har der ved skubbet den økologiske byrde foran sig.

Så et nyt lån vil kun gøre det være. En større rente og afdrags byrde. Som gøre det sværre at holde den løbende vedligeholdelse.

Så infrastruktur over i Bane dk så der er vandtætte døren imellem penge til vedligeholdelse.

Hvor dygtig bane.dk er, der er noget andet, som vi bruger lidt tid på andre steder/tråde

Min drøm

Et tog/togsæt/modultog starter på København, på køge Nord køre noget mod ringsted, resten mod køge, hvor noget køre mod næstved. Resten på østbanen mod Hårlev hvor banen vist deles, her deles det sidst af toget.

Direkte forbindelse fra store dele af Sjælland til København. Pæn hastighed fra ny ellebjerg til køge nord.

Fakta hindre jo ikke drømme

Sådanne flere delinger tager unødig meget tid, især den modsatte retning hvor de skal samles mange steder. Små forsinkelser fra en spreder sig til alle andre osv. Nogle gange ville det faktisk gå hurtigere at foretage et simpelt skifte på 3 min, end at vente på deling, samling osv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen