Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Høring om lokalbanernes fremtidige d&v - Resume (Trafikpolitik)

af steenth, 27/2 2021, 12:24 (1144 dage siden) @ Frank Poulsen

Problemet med finansiering og det er ikke hans resortområde. Det er regionerne finansiering som er problemet, hvor en fordeling af tilskud ikke blevet ajourført i årevis. Der er give penge til nogle projekter 2000'erne, som endnu ikke er blevet betalt tilbage endnu. Og aftalen den gang var at man skulle kigge på den igen med de næste fornyelsesprojekter - det er aldrig sket. Og det er i finansministeriets domæne.


Jo det er jeg med på. Men er det så ikke, som transportminister, hans opgave at udtale. Jeg anerkender der skal findes yderligere finansiering til dette område i regionerne. Jeg vil derfor gå til finansministeren og orientere ham om forholdene i mit resortområde og de behov der er hos jer i regionerne... I stedet for at lade det være op til regionerne alene??? Ja jeg er ikke politiker (gudskelov), men det ville da i mine øjne være en værdig måde som minister for et område at gå til sagen på.

Regionerne tager det op i forhandlinger med Finansministreret . Og det er kommandovejen... Det er et spørgsmål om penge og ikke teknik - det sidste kan transportministeriet håndtere - men magten på økonomi er over i Finansministreret.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1403Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak