Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Beslutningsgrundlag Ny Ellebjerg (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 27/2 2021, 20:04 (1146 dage siden) @ steenth

Efter de planer jeg har set, så der skal der flest godstog via Køge. Men fletning er bedre på Vigerslev/Ny Ellebjerg end det er i Kastrup.. Godstog fra Køge til Kastrup blokker kun de få tog til/fra Roskilde. Og i den modsatte retning er det en simpel krydsning af togvej fra Køge til Kh.

Det var ikke det der fremgik af udredningen om Ringsted for nylig:

[image]

"Det er undersøgelsens forudsætning, at der skal kunne afvikles minimum 15 tog i timen i hver retning (fordelt på 12
passagertog og 3 godstog), men det vil naturligvis være en fordel at have flksibiliteten til at kunne håndtere endnu mere trafik."

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak