Beslutningsgrundlag Ny Ellebjerg (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, lørdag 27. februar, 2021, 20:04 (55 dage siden) @ steenth

Efter de planer jeg har set, så der skal der flest godstog via Køge. Men fletning er bedre på Vigerslev/Ny Ellebjerg end det er i Kastrup.. Godstog fra Køge til Kastrup blokker kun de få tog til/fra Roskilde. Og i den modsatte retning er det en simpel krydsning af togvej fra Køge til Kh.

Det var ikke det der fremgik af udredningen om Ringsted for nylig:

[image]

"Det er undersøgelsens forudsætning, at der skal kunne afvikles minimum 15 tog i timen i hver retning (fordelt på 12
passagertog og 3 godstog), men det vil naturligvis være en fordel at have flksibiliteten til at kunne håndtere endnu mere trafik."

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen