Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Beslutningsgrundlag Ny Ellebjerg (Generelt)

af Frank Poulsen, 27/2 2021, 20:32 (1147 dage siden) @ Niels Bak

Det tager væsentligt længere tid end den nye bane via Køge.

Jeg har ikke regnet på det, men der kan ikke være så meget forskel på turen ind over København H og så ud ad den nye forbindelse til Ringsted i forhold til at køre over Ny Ellebjerg og så via Roskilde.

Der er kun ca. 3 km længere via Roskilde... Skal du ind og vende over KH skal du mindst bruge et kvarter mere, sikkert også 20 min mere... end at køre direkte til Roskilde.

Svært at finde præcise tal da der ikke kører direkte tog i dag jo.

Men tager man fra Ny Ellebjerg til Lufthavnen, med intercitytoget fra Jylland, som jo så kører ind via hovedbanen og så til lufthavnen, så tager turen fra Ny Ellebjerg til Lufthavnen 27 min...

Finder man et direkte tog senere på foråret, hvor der skal være sporarbejder og nogle enkelte tog omlægges, kan du på 17 minutter komme helt fra Høje Taastrup til Lufthavnen (den standser så ikke i Ny Ellebjerg da de perroner jo ikke er der endnu). Og halvdelen af tiden er vel ca. fra Ny Ellebjerg til Høje Tåstrup... Og så er vi tæt på et kvarter hurtigere direkte ind via Hovedbanen, og du taber altså ikke et kvarter på at køre 3 km længere via Roskilde end ved Køge Nord.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak