Solrød Strand 2020 (Generelt)

af larsht, søndag 07. marts, 2021, 21:46 (43 dage siden) @ RasmusR

Der hvor man ikke ser dem (uden afløbssko) siger anlægsbetingelserne at hastigheden i togvejssporet skal være lavere - fx i Ballerup.

Men i fx Herlev, Vanløse og Åmarken er der etableret spormæssig dækning i form af enten afløbsspor som i Solrød, eller afløbssko.


Jeg udstiller min totale uvidenhed på området her, men hvis man kigger på de overhalings/møde-strækninger der er mellem Nykøbing F og Rødby Færge, så løber sporene bare sammen i et sporskifte. Her er det også ret fatalt, hvis et tog kører for langt.

Men det er måske kun noget der bruges på vendespor på S-togsnettet?

/R

De spor er anlagt efter meget gamle anlægsbestemmelser (indviet i 1963) - og i øvrigt har krydsningsstationerne på den strækning ikke været benyttet i flere år nu.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen