Solrød Strand 2020 - noget om togvejsdækning (Generelt)

af jaer @, mandag 08. marts, 2021, 07:27 (43 dage siden) @ RasmusR

Der hvor man ikke ser dem (uden afløbssko) siger anlægsbetingelserne at hastigheden i togvejssporet skal være lavere - fx i Ballerup.

Men i fx Herlev, Vanløse og Åmarken er der etableret spormæssig dækning i form af enten afløbsspor som i Solrød, eller afløbssko.


Jeg udstiller min totale uvidenhed på området her, men hvis man kigger på de overhalings/møde-strækninger der er mellem Nykøbing F og Rødby Færge, så løber sporene bare sammen i et sporskifte. Her er det også ret fatalt, hvis et tog kører for langt.

Men det er måske kun noget der bruges på vendespor på S-togsnettet?

/R

Det er sporets type (togvejsspor eller sidespor) der afgør, hvordan dækningen udføres. Og S-banen (SR-området) er ikke specielt afvigende.

Det er skrappere krav om dækning fra sidespor, hvor der kan stå materiel, som ikke er under overvågning. Det er normalt ikke tilfældet med togvejsspor.

Forholdene står beskrevet i SODB Anlægsbestemmelser, men som Ivar skriver, så kræver det mere kendskab til reglerne.

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen