Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nu igen Frost på letbanen (Generelt)

af jaer, 8/3 2021, 20:11 (1138 dage siden) @ LHJ

Nu ved jeg ikke hvor dårlig forbindelsen er mellem strømaftager og ledning, men ellers kunne man forestille sig at et mindre batteri ville hjælpe. Opladning når der er kontakt, afladning til fremdrift, når der ikke er kontakt. Men det kræver at elektronikken kan håndtere de hurtige skift mellem forbindelse og ikke forbindelse, hvilket nok vil være en udfordring. - Og så er det selvfølgelig ikke noget man lige eftermonterer.


Det er vel det, vi andre kender som en "UPS" - altså gammelkendt teknik.
Men som man åbenbart ikke har tænkt på, har fravalgt bevidst, eller som måske ikke ville kunne bruges her - jeg kender ikke svaret, men har da selv (som uvidende "pen-og blækhus-arbejder", dog her med - god - praktisk erfaring med UPS'er) undret mig ...

/LH

Det er ikke der, problemet ligger. Togcomputeren kører fint videre med disse kortvarige strømafbrydelser i 750V-forsyningen. Problemet er sandsynligvis den måde togcomputeren behandler disse kortvarige spændingsdrop på.

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH363
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak