Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

BDK-rapport: Hastighedsopgradering af regionale baner (Jernbanen i dag)

af Peter Christensen, 12/3 2021, 12:15 (1134 dage siden) @ Jens Hansen

Tønderbanen - det har Banedanmark afklaret, hvilket fremgår således

De 500 km jernbane, der er undersøgt i denne undersøgelse, er udvalgt på baggrund af en indledende delanalyse, hvor det er blevet vurderet, hvor der kan opnås størst trafikal nytte i forhold til investeringen. Denne selektering har medført, at sammenlignet med undersøgelsen fra 2015, så er strækningerne Bramming – Tønder og Aalborg – Frederikshavn fravalgt, da den indledende delanalyse viste, at de med de nye projektforudsætninger ikke ville være rentable.

Mig bekendt er det største problem Bramming-Tønder manglen på krydsningsstationer.
Er det en eller 2, som skal laves for at få en helt anden og noget hurtigere toggang?
Selv med BDKs oppustede priser, så burde sådan et par stationer ikke vælte læsset og kunne man nu kører Tønder-Esbjerg på lige omkring en time - hvilket er hurtige end i bil - så begynder det jo at give mening. Intern rente eller ej.
Nå, der er heldigvis nogle infrastrukturforhandlinger. Hvis ellers folk kender deres besøgstid, så kunne noget sådant jo indgå.
Endvidere ligger området i "den rådne banan", så politisk opbakning mm. burde være til at skaffe.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak