DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, onsdag 17. marts, 2021, 20:32 (138 dage siden)
redigeret af Poul Brandt, onsdag 17. marts, 2021, 21:29

DTU-forskere: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en grundig analyse

"Et gennemregnet og grydeklart forslag til udbygning af den kollektive trafik i hovedstadsområdet med tilstrækkelig kapacitet foreligger ikke, skriver Otto Anker Nielsen og Linda Christensen."

En fin artikel med et godt overblik.

Førerløse S-tog, S-togs tunnel til Helsingborg, Europatunnelen og Ekspresgruppens forslag er omtalt.
Det påpeges at Europatunnelen og Eksprestunnelen tilsammen kan erstatte den påtænkte nye metro M5.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing - Rødby - Puttgarden 250 km/t
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen