DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af Svend @, torsdag 18. marts, 2021, 11:45 (87 dage siden) @ Svend
redigeret af Svend, torsdag 18. marts, 2021, 12:15

PS: Hvis de ovre på den anden side - i Landskrona - vil fedte lidt mere for en tættere tilknytning til København, kan de starte med at ændre byens navn tilbage til hvad den hed, mens den var en del af Danmark: Landskrone. Og endnu bedre: Levere øen Hven/Ven tilbage til Helsingør kommune (tidligere Kronborgs len). Den har de vist lånt lige længe nok :-)

Der er for øvrigt nok at gå i gang med: http://www.bjornpatricks.com/BP2/OestdanskeStednavne.pdf

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år
Pris 350 kr.

Læs mere
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere
DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen