Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af P.Jensen, 19/3 2021, 14:18 (1127 dage siden) @ mikedk2100

Det er måske rigtigt, men analysen skal dække den kollektive trafik i hovedstaden.

Det nytter ikke at man i en analyse af Metro, S-tog, regionaltrafik og IC trafik på Sjælland medtager internationale godstrafik og diverse ønsker om direkte international persontrafik når denne analyse dybest set drejser sig om pendling i og omkring hovedstaden. I så fald kunne man blive ved.

Og jo der skal være plads til gods og visse internationale forbindelser, men i forhold til antal passagerer og tons gods har disse en forsvindende markedsandel på næsten alle Metro, S-tog og regional stationer - og den vil ikke vokse!!
Internantionalt gods via Kastrup- international passagertog vil kun berøre Kastrup Lufthavn, København H og Ny Ellebjerg.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak