Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 20/3 2021, 22:39 (1492 dage siden) @ My1202

Blot et håb om at Svenskerne sender deres gods via færge udenom Danmark!

Der skal rigtig mange færger til at modsvare kapaciteten og hastigheden af faste forbindelser så "Dream on".


Hvor mange godstog kan køre mellem Kastrup-Ringsted?

Nogle byggede jo den nye bane med kun 2 spor!

Nu tænkte jeg nu også på lastvognene også.
Der er en masse rangering ved de færger - det kan aldrig måle sig med et 800 til 1000 m langt godstog. Selv med 4 spor i bredden kræver det godt nok en lang færge.....

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak