DTU: Jernbanestrukturen i hovedstaden trænger til en analyse (Trafikpolitik)

af My1202, søndag 21. marts, 2021, 10:35 (217 dage siden) @ Jensen123

Jeg håber ikke du er uddannet skibsbygningsingeniør, men jeg skal venligst gøre dig opmærksom på, at tyngdeloven ikke kan ophæves af Folketinget. Så med mindre du har en fetish for kæntringsulykker, så er lastbiler på 3 vogndæk ikke gangbart. Begreber som for eksempel tyngdepunkt og dybgang er værd at tænke over.

Enig i at tyngdeloven ligger udenfor de love som folketinget kan ændre på.

Men er ikke enig i at en dygtig skibsingeniør ikke kan lave en færge med 3 dæk til lastbiler.
Husk at bredden på skibet spiller ind, overbygning over øverste bildæk, lastning så de tungeste lastbiler er placeret nederst etc.

Og mener at huske de 2 færger som blev bygget til ruten mellem Køge og Rønne havde 3 bildæk hvoraf de 2 nederste var til lastbiler.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

MotorMateriel 9 - Rangertraktorer

MotorMateriel 9 - Rangertraktorer
Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen