Ny kontrakt til DSB mulig indtil 25/12-23 (Trafikpolitik)

af pjl, tirsdag 23. marts, 2021, 10:49 (82 dage siden) @ Vollensir

Kan vi for h...... ikke snart komme ud af det her EU gøgl, drop alle de udliciteringer og privatisering af jernbanerne her i Danmark. Vi er et alt for lille land til det her fis. Se bare det markværk man har lavet i vestjylland med at forære Holstebro - Skjern banen til midtjyske jernbaner. Det er ikke den vej frem man får flere til at tage toget med alle de togskift. Skal man rejse fra Struer til Esbjerg kræver det 2 - 3 togskift undervejs.

Forstår ikke hvorfor politikerne er så syge efter alt det her udliciteringer??????

For at få flere togpassagerer kræver det ordentlige tog og ikke de der skinnebusser som Arriva og Midtjyske kører med. Der skal være direkte forbindelser uden togskifte, billigere billetter.....

Kører selv med toget dagligt og hører ofte hvordan folk savner IC3erne på Vejle banen.......

Har sagt det før og siger det igen, hvorfor ikke bare lade DSB kører på alle hovedstrækningerne som før i tiden, og lade privatbanerne kører på deres egne baner det fungerede da fint nok i mange, mange år

Det er et resultat af EU's indre marked, du kan ikke have staten som interessant for (og dermed favoriserende) én bestemt operatør, vi har været dette igennem med værfter og støtteordninger, noget som Tyskerne var lang tid om at lære. Helt overordnet kan jeg ikke se hvorfor Arriva skulle gøre det så meget dårligere end DSB, men det er vist en teoretisk debat... på overordnet plan kunne jeg godt ønske mig at DSB blev udsat for konkurrence, så kunne de sidste rester af (halv)Gode Tog tiol Alle blive blæst ud af virksomheden, selv i "Fremtidens Tog" vil DSB jo have regionaltog til at køre lyntog, jeg forudser en fremtid med dårlige sæder iog beskidte tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen