Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

München 2020 (Generelt)

af K 564, 23/3 2021, 11:29 (1102 dage siden)

Normalt er jeg 3-4 gange i München om året. 2020 bød kun på en enkelt gang. Det blev ikke til så meget fotografering af tog, da årets sporarbejde på sporvejene gav mulighed for lidt andre fotograferings muligheder. Derudover er det besværligt at ryge cigar og have mundbind på. Så her er mest lidt foto sporvogne fra München. Alle foto er fra juli 2020.

[image]
BOB VT 115 ved Hackerbrüke. BOB´s Integral tog er ved at blive udskiftet med Lint tog. (kh)

[image]
På Banegårdspladsens nordlige ende er hele sporvejskrydsningen fjerne og nyt underlag ved at blive støbt. (kh)

[image]
Banegårdens facade er revet ned, der er et større projekt i gang renovering af banegården. (kh)

[image]
I Dachaustrasse er man også ved at skifte spor. (kh)

Sporvejene i München har en del vendesløjfer, trekantspor og forbindelsesspor, som ikke bruge i den daglige drift. Dette gør, at linjerne kan omlægges/ændres ved sporarbejder eller driftsforstyrrelser. De næste to foto er eksempler på dette.

[image]
R2 vogn på omlagt linje 21 i Briennerstrasse, hvor der normalt ikke sporvognsdrift. (kh)

[image]
R2 vogn på linje 36 (ændret linje 16 og 17) vender ved trekantsporet langs Augustiner-Kellers biergarten. (kh)

[image]
R2 vogn i Sonnenstrasse. (kh)

[image]
R3 vogn på Karlsplatz. (kh)

[image]
S vogn på Max-Weber-Platz. Disse Stadler vogne har der været en del problemer med. (kh)

[image]
T1 vogn på Promenade-Platz. (kh)

[image]
T4 vogn i Sonnenstrasse ved sammenfletningen ved Sendlinger Tor. (kh)

[image]
T2 vogn på Karlsplatz. Det ser lidt sjovt ud med disse små vogne blandt de andre. (kh)

[image]
T3 vogn på Promenade-Platz. (kh)

Med alle de nye vogne fra Siemens (T-vognene), var det lidt overraskende, at der dukkede et P vogntog op på linje 15. Det gik under betegnelse bonus oplevelser. Jeg havde regnet med, at det var slut med disse vogne.

[image]
P vogntog på Max-Weber-Platz. (kh)

Det var ikke så meget jernbane, men jeg håber, at der bliver båret over med det.

Hilsner Keld


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


JFJ A1

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak