Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regional+? (Generelt)

af Frank Poulsen, 23/3 2021, 17:47 (1101 dage siden) @ Trainee

Jeg tror som en anden skrev at "kært barn har mange navne"... Nogle gange bliver det kaldt lokalbane, andre regional, andre privat. Det kommer helt an på hvilken politiker, chef, eller hvem der lige formulerer det. Og der ikke er noget definitivt regelfast på hvordan det betegnes som sådan.

Og ja det kan så undre i forhold til branding, som jeg tolker er din hovedårsag til dit spørgsmål. Men reelt tror jeg folk er lidt ligeglade med hvad det egentlig hedder. En borger i Svendborg kan sige de tager regionaltoget til Odense. En anden siger lokaltoget, og en 3. siger måske grisen og en 4. bare toget. Tror der er lige så mange svar som muligheder på det du efterspørger :)

Bare mit lille indput


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak