Ny kontrakt til DSB mulig indtil 25/12-23 (Trafikpolitik)

af Scharfenberg, onsdag 24. marts, 2021, 15:58 (131 dage siden) @ Mads

Nu Arriva er jo blevet tvunget til og overtage Desiro togene fra DSB

DSB kører også selv med meget skrammel eller har gjort det

Måske skulle transportministeriet ha givet Arriva en række af IC3 togene , og ladet DSB beholde Desiro togene


Jaså. Men hvor vil du da mene, at Desiro'erne skulle køre, hvis de fortsat skulle køre for DSB, og DSB skulle køre med færre IC3? Jeg går ikke ud fra, at du mener, at der skulle køre Desiro som lyntog? Men hvor så? Og med færre IC3: Hvor i DSB-trafikken skulle man så skære ned for frekvensen/kapaciteten?


De kunne jo f.eks. køre på Lille Syd istedet for IC3 :-D

Hehe. Det er faktisk en ret god pointe. Men når Vectron + DD om ikke så mange år begynder at køre Nivå-Køge-Næstved, har jeg svært ved at se, hvor Desiro skulle kunne bruges i DSB-regi. Kystbanen (strækningshastighed 120 km/t)? No go! Den strækning har længe været ren el-drift. Måske Holbæk-Kalundborg, inden der elektrificeres, og hvis de ikke skal køre med batteri-tog. Planen er dog at køre med IC4, indtil el-driften kan tages i brug.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Haderslev Amts Jernbaner
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen