Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny kontrakt til DSB mulig indtil 25/12-23 (Trafikpolitik)

af steenth, 24/3 2021, 17:43 (1101 dage siden) @ Mads

Jaså. Men hvor vil du da mene, at Desiro'erne skulle køre, hvis de fortsat skulle køre for DSB, og DSB skulle køre med færre IC3? Jeg går ikke ud fra, at du mener, at der skulle køre Desiro som lyntog? Men hvor så? Og med færre IC3: Hvor i DSB-trafikken skulle man så skære ned for frekvensen/kapaciteten?


De kunne jo f.eks. køre på Lille Syd istedet for IC3 :-D

Man har fjerne alt trafik, som kan nøjes med Desiro og Lint, fra DSB. Som Scharfenberg skriver, så bliver lille Syd imellem Køge og Næstved en del af nyt togsystem, hvor der skal bruges en anden klasse af af togsæt end Desiro.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak