Interview med Ministeren i SN - Enkeltspor Kattegat (Trafikpolitik)

af My1202, torsdag 25. marts, 2021, 06:27 (80 dage siden) @ Poul Brandt

Generelt gælder det at hvis du laver noget lige akkurat stort nok, så er det for småt allerede fra starten


Helt enig. Men politisk er opgaven at finde en løsning hvor Kattegatforbindelsen kan finansiere sig selv. I det perspektiv er det OK at anlægge en (statslig finansieret) enkeltsporet bane på land, og så senere udvide til dobbeltspor, når behovet opstår. - Vi ved alle et behovet opstår kort tid efter banen er færdig. Men så kan man retfærdiggøre det til den tid. Bare man i det mindste har forberedt for det.

Så dermed mener du at der ikke er behov for forbindelsen på nuværende tidspunkt.


I øvrigt vil man kunne sende mere end 1 tog pr time ad den gamle bane via Roskilde, og på den måde udnytte broen bedre end jeg beskrev. Den gamle bane bør derfor opgraderes til 160 km/t, bliver interessant at se om det kommer til at ske.

Og her kommer man så ikke hurtigere til aarhus end ved at lave en hurtig og god forbindelse over Fyn

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen