Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hvor er vi nu henne ?

af T. Rithmester ⌂, Struer, 24/10 2010, 13:03 (4905 dage siden) @ Holger Cordtz

Hej

Det er lige hvad det er :-) det er i Grindsted
Den har været henne med en FS Gs vogn med Kartoffler.

Egentlig meget sjovt det lige skulle være det sidespor, for et par uger siden var jeg i Grindsted for at se om jeg kunne være heldig at fange godstoget til Danisco, uden held dog, men brugte ventetiden til at snuse lidt omkring resterne af dette sidespor.
Og tilsyneladende ligger det der stadig inde mellem træer og buske på stationsarealet.
Eller det vil sige at, der ligger vel 25-50 meter tilbage fra vejen og ind mod stationen. Desuden ligger der yderligere ca. 15-20 meter ved det gamle øldepot:

[image]

På gamle luftfoto ser det ud til denne rest var en del af sidesporet om til kartoffelcentralen.

Den 13. okt. 2006 var jeg også forbi Grindsted for at snuse lidt rundt, og der faldt jeg over det gamle sidespor om til slagteriet:

[image]

Skiftet ligger der endnu, ca. ved birketræet midt i billedet. Sporene som fortsætter bag mig, er på det tidspunkt asfalteret over. Men sporet om mod stationen fortsatte et pænt stykke frem.
Da jeg så var forbi her den 11. okt. i år, ja der var området på mit billede fyldt op med skidt og skrammel, sporet om mod stationen var også mere eller mindre tildækket. Men at se dine billeder var altså skønt, da jeg har tænkt en del over hvordan sidesporet om til kartoffelcentralen så ud, så mange tak for de billeder, Holger.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Lokomotivfabrikker


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak