Ny kontrakt til DSB mulig indtil 25/12-23 (Trafikpolitik)

af Rail, fredag 26. marts, 2021, 21:16 (79 dage siden) @ andersj

Nu Arriva er jo blevet tvunget til og overtage Desiro togene fra DSB

DSB kører også selv med meget skrammel eller har gjort det

Måske skulle transportministeriet ha givet Arriva en række af IC3 togene , og ladet DSB beholde Desiro togene


Det handler vel mere om at man nogle steder har vænnet sig til at der har kørt fjerntogsmateriel som regionaltog. Man skal jo ikke sammenligne Lint og Desiro med IC3 og IC4 men med IR4, dobbeltdækkervognene og MR.

Man kunne også vende den om og spørge hvorfor man skal have dårligere komfort fordi man sidder i et regionaltog? Det tager længere tid med regionaltoget fra København til Kalundborg end Lyntoget fra København til Odense.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen