Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Interview med Ministeren i SN - Enkeltspor Kattegat (Trafikpolitik)

af My1202, 27/3 2021, 08:31 (1124 dage siden) @ Jens Hansen


Og her kommer man så ikke hurtigere til Aarhus end ved at lave en hurtig og god forbindelse over Fyn


Andet stede kan vi se at man regner med at rejsetiden København - Aarhus med en Kattegatforbindelse vil være godt 60 minutter. Med timemodellen via Østjylland vil det være 115 minutter.

En forholdsvis pæn rejsetidsbesparelse!

JH

Tja.
Er det så med 320 km over Kattegat og Timemodellen mellemm Aarhus og København?

Mit argument går jo på at det tager 2 x 45 min mellem Aarhus og København.
Og 320 km/h over Kattegat kommer næppe de første 20-30 år.
Så tidsforskellen er givet meget mindre men udgiften er rigtig meget større ved Kattegatforbindelsen end at opgradere sporene over Fyn.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak