Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nørreport kåret til Europas næstværste station (Generelt)

af steenth, 28/3 2021, 11:32 (1097 dage siden) @ Scharfenberg

Hmmmm, hvor længe siden er det du har været i Køge?


38 minutter siden ;-) Jeg synes, at Køge Station er blevet ganske vellykket med den nye helhedsplan, hvor stationen nu fremstår som en mere integreret del af både centrum og havnen.

Jeg er ikke specielt glad for Køge Station nu. Jeg har skriftet til/fra bus og der savner jeg den plads der var på bus-terminalen. Og stykke langs det ene S-togsperron, hvor der var parkering til at bringe/hente rejsende var dejligt. Nu skal man, når man skal ind og ud af parkeringen tilpasse sig på den øvrige trafik, som til tider er meget tæt. De har simpelthen taget så plads til byggeri, så man har meste den friplads, som var før var omkring stationen, er forsvundet. Bl.a. er der ikke plads til et simpelt forsvar på banesiden på Ivar Huitfeldtsvej nord for perronen... Og den modsat side er der også gjort meget lidt til fodgængere. Så det er svært at kommer til/fra den nordlige del af byen til fods.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak