Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bliver fremtidens tog trange? (Generelt)

af mikedk2100, 1/4 2021, 09:31 (1092 dage siden) @ My1202

At skulle side med sele på, ser jeg ikke som et plus. Det jeg synes er fedt med toget er at kunne bevæge sig rundt.


Ja. Men hvis det øger chancen for at overleve en togulykke er det vel ok?
Du anbefales jo også at sidde fastspændt i et fly!

Men et tog som afspores med 250 km/h er næppe et man overlever såfremt man drøner rundt i toget?


Og med tanke på alle de sikkerhedskrav man ellers mener er nødvendigt for at køre med tog - så er det vel et rimeligt krav at man ved højere hastighed sidder ned og er fastspændt?

Risikoen for at blive impliceret i en togulykke er i forvejen minimal. Og mon ikke den ekstra hastighed bliver ædt op af den meget ekstra tid toget skal holde ved stationerne? Jeg går ud fra, at toget først kører, når alle passagerer sidder ned og er fastspændt - samtidig må folk først løsne bæltet, når toget holder stille ved stationen. Det kræver mange minutters ekstra ophold ved hver station for det. Passagererne skal jo både finde deres plads, lægge deres bagage på plads osv.

Så er det kun med non-stop tog over større afstande, at det kunne være en idé - og det er Danmark jo for lille til.

Nå ja, så skal der jo også være en del ekstra personale ombord for at tjekke, at folk nu også har spændt sig fast - ligesom de gør i flyet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.

Læs mere
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak