Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bliver fremtidens tog trange? (Generelt)

af My1202, 1/4 2021, 13:24 (1114 dage siden) @ mikedk2100

Så det argument holder ikke om at tiden ved en station ville blive forlænget.


Det er jo altid en opvejning mellem sikkerhed og "besværlighed". Men jo, jeg vil stadig påstå, at tiden ved stationerne vil blive forlænget, for toget må jo ikke køre, før alle sidder ned og er fastspændt. Medmindre du vil slække på reglerne og folk godt må rejse sig og gøre sig klar til afstigning inden toget holder stille - og det samme, at folk godt må gå hen til sit sæde, mens toget sætter igang. Det er jo mennesker og ikke robotter du har med at gøre.


Folk har lært at gå med mundbind, spritte hænder og holde afstand.
Er ret sikker på at de hurtig lærer at toget ikke kører FØR alle der sidder ned har taget sele på!
Især hvis der var en alarm over deres stol!


Nu var det tiden vi snakkede om. Og jeg mener stadig ikke 2 minutters ophold i fx Vejle er nok til at folk kan løsne spændet, tage overtøj på, samle deres bagage, tage kufferten ned og komme ud af toget samtidig med at folk skal ind. Folk som samtidig skal nå at finde deres plads, tage overtøj af, pakke bagage ud, lægge kufferten på hattehylden, sætte sig ned og spænde sig fast.

Alt det som folk nu gør mens toget kører skal de gøre mens toget holder 2 minutter ved perron.

Læs hvad jeg skriver.
Når pladsen er besat hyler alarmen såfremt selen ikke er spændt.
Ligesom i de fleste biler.
Du kan stadig gå på toilettet og du kan rejse dig når toget sænker farten!
Ret enkelt og logisk skulle jeg mene.
Og er toget ikke indrettet til ren kvægtransport med alle sædepkadser besat og 50 stående - så tager det altså ikke lang tid at finde et sæde og placere sin bagdel og spænde selen!

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak