Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bliver fremtidens tog trange? (Generelt)

af My1202, 1/4 2021, 13:26 (1111 dage siden) @ mikedk2100

Risikoen for at blive impliceret i en togulykke er i forvejen minimal. Og mon ikke den ekstra hastighed bliver ædt op af den meget ekstra tid toget skal holde ved stationerne? Jeg går ud fra, at toget først kører, når alle passagerer sidder ned og er fastspændt - samtidig må folk først løsne bæltet, når toget holder stille ved stationen. Det kræver mange minutters ekstra ophold ved hver station for det. Passagererne skal jo både finde deres plads, lægge deres bagage på plads osv.


Det lyder som et stråmandsargument! Man har allerede et tilsvarende krag i langtursbusser, og det har værken krævet ekstra personale eller selealarmer. Buschaufføren gør blot opmærksom på at man har pligt til at bruge sele, og risikerer en bøde hvis man ikke gør. Så reglerne er næsten som i en personbil hvor man heller ikke har ansvar for passagerernes sele — med mindre de er børn.

Der er heldigvis ret få togulykker sammenlignet med trafikken på vejene; gad vide om det havde gjort en forskel for ulykken på Storebælt hvis folk havde haft sele?


Nu er det jo noget nemmere at overskue en bus og at alle (i det mindste) sidder ned end 3 IC3 sæt.

Så det er ok at man bliver dræbt fordi simple ting som overvågningskameraer og følere i sædet er for besværligt?

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak