Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bliver fremtidens tog trange? (Generelt)

af My1202, 1/4 2021, 13:51 (1115 dage siden) @ Henrik Hansen

Folk har lært at gå med mundbind, spritte hænder og holde afstand.
Er ret sikker på at de hurtig lærer at toget ikke kører FØR alle der sidder ned har taget sele på!
Især hvis der var en alarm over deres stol!


Du er på vej ud af en tangent, som du ikke længere kan håndterer - se det i øjnene !!!

Sikkerheden i jernbanedriften ligger at sikre at tog hverken kører for hurtigt eller er på kollisionskurs med andre tog. Siden ATC blev indført her i landet, har der INGEN togulykker været på ATC-strækninger, hvor årsagen har været et tog der har passeret signalet i stilling 'stop' eller har kørt for hurtigt og dermed afsporet.

Hvis kravet for fremtiden bliver fastspænding, alle kigger den samme vej og der skal bruges mundbind, så vil jeg foreslå at DSB ikke indkøber nye tog, men i stedet sørger for at optimerer skrot-prisen på de tog de har - for kunderne forsvinder simpelthen. På vej væk fra jernbanen lægges vejen forbi automobilforhandleren, og dermed flere biler på vejene og endnu flere trafikdræbte.

Helt uenig.
Blot fordi det giver lidt udfordringer er ideen jo ikke tåbelig.
Men du føler ikke noget behov for at sikre passagererne NÅR ulykken sker.
Bare ærgerligt at de døde da toget væltede!
Din tilgang forstår jeg ikke når vi taler om de høje hastigheder.
Enig i at ved lavere hastighed - f.eks. metro og S-tog og lokalbaner at man kan undlade selen.
Men kørsel over 160 km/h og toget vælter er lig med den sikre død!

Men sådan har vi jo forskel tilgang til menneskeliv!

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kulturbaner
Kulturbaner

Jernbaner blev i forrige århundredes begyndelse anvendt som egnsudviklingsstøtte til udkantsdanmark. Lars Christensen fortæller i denne artikel om begrebet kulturbaner med eksempler fra bl.a. Grindsted og Alhedebanen på den jyske alhede.

Læs mere
DSB MZ1433

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak