Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skifte i Fredericia fra K 22 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 4/4 2021, 12:10 (1111 dage siden) @ Svend

Mon genoptagelsen af IC Lyn til/fra Frederikshavn så ikke kan gennemføres p.g.a. manglende MF med ETCS ?


Det tror jeg sådan set heller ikke, man er interesseret i Nordjylland. De er ret tilfredse med betjeningen med Nordjyske Jernbaner og at der skal køre DSB-tog ind imellem de andre tog, giver kun "støj".

Altså den oprindelige plan var jo at man med ETCS kunne køre fjerntogene mellem de øvrige NJ-tog. Men den plan var dog også baseret på ETCS til Langå der sikrede mulighed for tættere togfølge syd for Aalborg.

Det værste er dog at man hos NT af uforklarlige årsager nægter at deltage i Orange-billet samarbejdet. Dvs. vil man have en Orange billet skal man enten køre med et af de 12 daglige tog som NJ (indtil videre) kører for DSB, eller købe billetten med destination/afrejse i Aalborg. Sidstnævnte fører så til det problem at man ved forsinkelser nordpå mister sine kompensationsmuligheder og sydpå kan risikere at miste sin billet hvis NJ er forsinket.

Det sjove er så at man acceptere Deutsche Bahns rabatbilletter "Sparpreis Europa" helt til Skagen og Hirtshals. Så man kan købe en direkte billet Skagen-Hamburg eller Flensburg billigere end Skagen-Randers. (29,90 Euro mod 245 kr.)

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak