Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skifte i Fredericia fra K 22 (Generelt)

af Petteri, 4/4 2021, 16:59 (1116 dage siden) @ andersj

"Det værste er dog at man hos NT af uforklarlige årsager nægter at deltage i Orange-billet samarbejdet. Dvs. vil man have en Orange billet skal man enten køre med et af de 12 daglige tog som NJ (indtil videre) kører for DSB, eller købe billetten med destination/afrejse i Aalborg. Sidstnævnte fører så til det problem at man ved forsinkelser nordpå mister sine kompensationsmuligheder og sydpå kan risikere at miste sin billet hvis NJ er forsinket."

Faktisk gælder rejsetidsgarantien på rejser mellem DSB og NJ's tog. Det kræver dog nok, at det er er betalt fuld pris.

https://www.nordjyllandstrafikselskab.dk/kundeservice/nt-rejsegaranti

Hvor gælder NT Rejsegaranti?

NT Rejsegaranti gælder for rejser med NT's busser (herunder teletaxi og telebus), Nordjyske Jernbaners tog samt NT's Flexhandicap, Plustur og Flextur.

NT Rejsegaranti gælder også for kombinerede togrejser, hvor både NJ-tog og DSB- eller Arriva-tog indgår. Vær opmærksom på at NT rejsegaranti ikke gælder for kombinerede rejser, hvor NT-busser og DSB- eller Arriva-tog eller NT's flextrafikordninger og DSB- og Arriva-tog indgår.

Rejsegarantien gælder for rejser med Midttrafik og Sydtrafiks busser samt Aarhus Letbane og tog på Vestbanen.

Du skal sende din ansøgning om rejsegaranti til det selskab, der står for den busrute eller togstrækning, som er skyld i forsinkelsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk A/S

Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak