Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skifte i Fredericia fra K 22 (Generelt)

af mikedk2100, 4/4 2021, 19:29 (1090 dage siden) @ andersj

Man har simpelthen glemt kunden, for kunden er ligeglad med og ved heller ikke hvilket selskab der kører på hvilken strækning. Sammenhængen smuldrer ikke blot ved de mange skift, men også ved at man ikke acceptere hinandens billetter. Se bl.a. i Midttrafik hvor billetter købt i deres app ikke gælder hos Arriva og DSB, selvom prisen er den samme.

Jeg er enig i, at man har glemt kunden - hvad jeg også højlydt brokker mig over. For man har glemt kunden rigtig mange steder i jernbanens verden. Men jeg er bestemt ikke enig i, at kunden er ligeglad med og ikke ved, hvilket selskaber, der kører på strækningen. Kunderne er ikke så dumme, som du vil gøre dem til. Men det finder du og selskaberne (DSB) jo nok ud af, når der kommer reel konkurrence på de store skinner ;)

Og eftersom jeg er vokset op med Østbanens STS/HT problematik samt skift fra Østbanen til enten DSB eller en bus, så er det måske også derfor, jeg ikke kan se det store problem i hverken planmæssige skift i Fredericia (i nogle få år kun! Tænk på de stakkels pendlere til København fra Nykøbing Falster) eller at man skal have flere billetter. Der er langt værre ting i vejen med jernbanen i dagens Danmark :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Indsend billederDSB K553

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak