Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tunnelelementfabrik skal anvendes til kommende projekter (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 8/4 2021, 13:33 (671 dage siden) @ Poul Brandt

Derfor vil regeringen arbejde aktivt for at bevare den kommende tunnelelementfabrik, som etableres ved Rødbyhavn på Lolland i forbindelse med Femern Bælt-forbindelsen Det vil fastholde lokale arbejdspladser på Lolland samtidig med, at tunnelelementfabrikken kan bidrage til at billiggøre kommende infrastrukturprojekter, da der ikke vil være behov for at etablere nye produktionsfaciliteter til projekterne

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Danske privatbaner

Læs historien om:
Arriva Tog
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak