Fremtidens Togsæt præsenteres mandag klokken 15:30 (Generelt)

af Fysikeren, søndag 11. april, 2021, 07:50 (75 dage siden) @ steenth

Nu er udstyr, som kan klare 2 strømsystemer hyldevare... og ret simpel - den vil være let at argumentere for. Jeg synes at de kommende betjening af Flensborg fra den danske sider ikke specielt godt. Og det nuværende tog til Hamborg kører uden om. Jeg håber de også lægger vejen omkring Flensborg med Talgo-toget.


Altså, alt er jo hyldevarer hvis du går efter at det findes i forvejen. Det betyder ikke det er billigt. Nu er der jo option på op til 250 togsæt af fremtidens tog, som bestilles med henblik på at skulle køre indenrigs og du synes, det er en god ide at fordyre dem for at de kan køre til Flensborg, som i øvrigt har ok forbindelser i forvejen? Det kan jeg simpelthen ikke se logikken i :)


Det vil stadig være en hyldevarer selvom man ændre lidt i konfigurationen... Det burde være en pulje af de togsæt, som kunne kører over grænsen for få en sammenhængende togforbindelser. Det vil være en variant, som relativ let burde kunne godkendes i både Danmark og Tyskland. En forudsætning kunne være at man udnytter at der kommer ETCS L1 LS syd for grænsen.

Flensborg bliver godt betjent nordfra med det Intercity-tog, som kommer fra Aarhus/Fredericia. Men, når IC3 er væk og de fremtidens togsæt kommer, bliver det med togskift i Padborg (evt. Tinglev) - Ellers er alternativet at Talgo-tog også skal fungere som regional-tog på strækningen.

Der er jo en del snak om batteritog i Danmark som evt kan tage over. Jo ingen der siger, at DSB skal stå for lokaltogene i Sønderjylland. Og Sønderborg har vel ikke mere “ret” til direkte tog til København end Viborg, Frederikshavn og andre jyske byer...

Kunne sagtens se for i fremtiden med et lokaltog Fredericia - Sønderjylland. Og så nogle DSB fjerntog oven i.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen