Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, søndag 11. april, 2021, 16:41 (74 dage siden) @ infrafan

Ganske fint indlæg. Jeg ville personligt nok holde tonen mere neutral (undgå nonchalant) og inkludere eksterne referener (for fx overflytning fra fly til tog) til akademiske kilder. Eventuelt også inkludere at det er bekendt at der er højere velligeholdelsesudgifter til sporet ved 250 km/t fordi tolerancerne er mindre.

De køreledninger

Eventuelt inkluder modellen, Sicat SX.

En direktør for Bombardier

Jeg ville foreslå enten bede om lov til benytte citationen eller lave det mere generisk "kilder i industrien".

Tak infrafan

Ja, det var vist min irritation over at en embedsmand i Ministeriet ved så lidt.

Vil inkludere modellen.

Har fået tilladelse af Lasse.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen