Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, søndag 11. april, 2021, 21:51 (74 dage siden) @ steenth

Hvis skal flytte folk fra flyt til tog, så må transporttiden ikke overstige 3 timer. Og de store destinationer med fly fra København er London, Amsterdam, Paris, Frankfurt. Der kræver en del investeringer i Tyskland, som ikke kommer foreløbig. Og alligevel vil det ikke være nok til at de vil flytte folk - det simpel hen for langt væk. Det er kun folk med god tid, som bruge toget. Men det er muligt til Stockholm inden for 3 timer, når Sverige får brygget de baner, som den har tanker om. Og Berlin ligger på grænsen til at det kan lade sig gøre - der er en del trafik der til. Men det er mest turrister, hvor pris spiller en stor rolle....

Men prøv regn på nogle køretider for hele rejsen... For en opgradering i Danmark er ikke nok, hvis der bruges en mængde køretid syd for grænsen på strækninger, hvor der ikke er gjort noget.

Jeg beskæftiger mig udelukkende med CPH-Hamborg. Har ikke andre byer i tankerne.
Har også set grafer der viser at ved 3 timer er det ca. 50-50 fly-tog.
Erfaringsmæssigt lukker de sidste ruter når rejsetiden med tog kommer under 2 timer.

Antal daglige fly mellem:
Billund og CPH: 0. Tog: ca. 2 timer
Esbjerg og CPH: 0 (men de prøver at stable en lille flyrute op) Tog 2:39
Odense og CPH: 0 Tog 1:09
Aarhus og CPH: Nogle stykker Tog 2:46 (Forventes ifgl. togfondrapporten at fly stopper med Timeplanens 1:55)

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
DSB P9143 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen