Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 11/4 2021, 21:51 (1104 dage siden) @ steenth

Hvis skal flytte folk fra flyt til tog, så må transporttiden ikke overstige 3 timer. Og de store destinationer med fly fra København er London, Amsterdam, Paris, Frankfurt. Der kræver en del investeringer i Tyskland, som ikke kommer foreløbig. Og alligevel vil det ikke være nok til at de vil flytte folk - det simpel hen for langt væk. Det er kun folk med god tid, som bruge toget. Men det er muligt til Stockholm inden for 3 timer, når Sverige får brygget de baner, som den har tanker om. Og Berlin ligger på grænsen til at det kan lade sig gøre - der er en del trafik der til. Men det er mest turrister, hvor pris spiller en stor rolle....

Men prøv regn på nogle køretider for hele rejsen... For en opgradering i Danmark er ikke nok, hvis der bruges en mængde køretid syd for grænsen på strækninger, hvor der ikke er gjort noget.

Jeg beskæftiger mig udelukkende med CPH-Hamborg. Har ikke andre byer i tankerne.
Har også set grafer der viser at ved 3 timer er det ca. 50-50 fly-tog.
Erfaringsmæssigt lukker de sidste ruter når rejsetiden med tog kommer under 2 timer.

Antal daglige fly mellem:
Billund og CPH: 0. Tog: ca. 2 timer
Esbjerg og CPH: 0 (men de prøver at stable en lille flyrute op) Tog 2:39
Odense og CPH: 0 Tog 1:09
Aarhus og CPH: Nogle stykker Tog 2:46 (Forventes ifgl. togfondrapporten at fly stopper med Timeplanens 1:55)

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak