Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, søndag 11. april, 2021, 21:55 (74 dage siden) @ anho

Det skal så lige siges at helt op til 5 timer kan togene stadig tage en betydelig del af markedsandelen - det er bare en noget mindre andel end ved 3 timer, hvor de næsten fuldstændigt kan udkonkurrere fly. Paris og London sker nok ikke uden magnettog og langt ude i fremtiden, men kunne Amsterdam være en mulighed? I fugleflugt er der kun lidt længere Amsterdam-Hamborg end København-Hamborg, og den sidstnævnte kan jo gøres på kun 2½ time. Meeen på nuværende tidspunkt er Hamborg-Amsterdam i sig selv en tur på 5 timer, med en omvej via Rhin-Ruhr-området.

Ja, de ca. 5½ time Stockholm-Oslo er tilstrækkelig til 2 timers drift, eller sådan noget i den retning.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
Lollandsbanen
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen