Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, mandag 12. april, 2021, 00:49 (74 dage siden) @ anho

Mig bekendt er planen at togene til Berlin skal køre direkte, uden at stoppe i Hamborg. Mig bekendt er planen at køre fra Lübeck over en bumlestrækning til Büchen og så på højhastighedsbanen derfra til Berlin.

Hvor hurtigt er det at Vectronerne kan køre? Var det ikke netop de 230 km/t? Så skal Talgo-stammerne jo bare opgraderes, hvilket kan gøres efter levering. Eller var det omvendt; at Talgo-stammerne kan håndtere den højere fart men at EB ikke kan?

Men derudover er der jo altid muligheden for at DB også vil køre deres tog op mod København.

DSB´s Vectron kører maksimalt 200 km/t.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen