Om 250 km/t over Lolland og Femern (Trafikpolitik)

af andersj @, Aalborg, mandag 12. april, 2021, 15:00 (74 dage siden) @ anho

Mig bekendt er planen at togene til Berlin skal køre direkte, uden at stoppe i Hamborg. Mig bekendt er planen at køre fra Lübeck over en bumlestrækning til Büchen og så på højhastighedsbanen derfra til Berlin.

Hvor hurtigt er det at Vectronerne kan køre? Var det ikke netop de 230 km/t? Så skal Talgo-stammerne jo bare opgraderes, hvilket kan gøres efter levering. Eller var det omvendt; at Talgo-stammerne kan håndtere den højere fart men at EB ikke kan?

Men derudover er der jo altid muligheden for at DB også vil køre deres tog op mod København.

Det er Lübeck-Bad Kleinen der elektrificeres. Men for at kunne køre de direkte tog skal der også etableres en krydsningsstation og den røg ud af planerne sidste gang Deutschlandtakt blev opdateret i 2020.

Men udfordringen med hastigheden består også. CD har i dag lige bestil 20 Railjet stammer af anden generation hos Siemens og Skoda til bl.a. Hamburg-Berlin-Prag togene til 230 km/t. Dog har man endnu ikke bestilt lokomotiver til disse stammer.

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-31894/

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen