Nye tog – krydsningshastighed (Generelt)

af Scharfenberg, tirsdag 13. april, 2021, 10:30 (70 dage siden) @ Michael Deichmann

Ift de nye tog har jeg læst et sted her, at krydsningshastigheden maksimalt må være 410 km/t med dobbeltdørene. Er det rigtigt, og hvordan vil man i så fald klare en passage af et 250 km/t tog på ny bane eller Vestfyn? Ned i fart eller vil man i praksis begrænse den fart, der kan udnyttes til 200 km/t på jernbanenettet?


Har/får vi noget der kan køre 250 km/t?

Måske genindføre nogle lyntog, der kun holder Ringsted, Odense, Fredericia, Århus, Ålborg. Om en snes år.

Drøm du bare videre. Ringsted har længe ikke haft lyntogstop (om nogensinde) og får ikke lyntogstop fremover. Rigtige lyntog kører Kbh. - Odense/Kolding/Esbjerg/Aarhus/Aalborg. Øvrige stationer må tage til takke med IC og regional, hvor frekvensen passer bedre til passagermængderne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
Kagerup - Helsinge Banen

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen