Interview med DSB (Trafikpolitik)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, tirsdag 13. april, 2021, 16:58 (70 dage siden) @ Danielsen

Andre spørgsmål, der trænger sig på:

- De nye tog er længere end de gamle IC3, giver det ikke mindre fleksibilitet i driften at have større enheder?

> - Hvilket materiel skal køre IC-tog fra Fredericia til Herning og Struer, nu regeringen tilsyneladende vil sløjfe elektrificeringen her?

- Skal de nye tog køre både IC-løb og regionaltogsløb? I så fald, hvad så med EB+DD? Er de kun en overgangsløsning?

Et eller andet sted har man allerede meddelt af fra 2027 stopper direkte tog til Fredericia-Herning-Struer. Altså omstigning i Vejle for alle passagerer.

--
Mvh Poul

Alle nye baner bør anlægges for 300 km/t.
København-Odense-Aarhus 2 x 45 minutter
København-Aarhus via Kattegat 55 minutter (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
Nykøbing F - Rødby - Puttgarden 250 km/t


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen