Interview med DSB (Trafikpolitik)

af Danielsen, tirsdag 13. april, 2021, 17:05 (29 dage siden) @ Poul Brandt

Andre spørgsmål, der trænger sig på:

- De nye tog er længere end de gamle IC3, giver det ikke mindre fleksibilitet i driften at have større enheder?

> - Hvilket materiel skal køre IC-tog fra Fredericia til Herning og Struer, nu regeringen tilsyneladende vil sløjfe elektrificeringen her?

- Skal de nye tog køre både IC-løb og regionaltogsløb? I så fald, hvad så med EB+DD? Er de kun en overgangsløsning?


Et eller andet sted har man allerede meddelt af fra 2027 stopper direkte tog til Fredericia-Herning-Struer. Altså omstigning i Vejle for alle passagerer.

Tak for det!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen