Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Definition DSB - opformering og driftskobling (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 13/4 2021, 17:12 (1107 dage siden) @ P.Jensen

Poul Brandt
Så det betyder at de nye Alstom tog kan køre 2 sæt sammenkoblet fra København - det ene til f.eks. Sønderborg og det andet til Esbjerg? Altså forsætte samme system som idag med IC3/IR4.

(Synes umiddelbart at 4 minutter er lang tid.)

RasmusD
Tak for definitionen.

P.Jensen

Ja, men.

DSB skriver samme sted at de ikke vil anvende driftskobling indledningsvist (dårlige erfaringer med IC4), kun op og nedformering.
Hvis de så efter nogle år ser det virker, måske.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH387
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak