Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nye tog – krydsningshastighed (Generelt)

af My1202, 13/4 2021, 19:00 (1107 dage siden) @ larsht

Alle byer på strækningerne Roskilde-Kalundborg, Roskilde-Køge og Holbæk-Nykøbing Sjælland, for eksempel.

Og ser man bort fra Borup og Viby Sjælland, så er der ingen byer med lettere forbindelse til Ringsted end Roskilde, der ikke også har direkte forbindelse til Odense og Jylland.


Godt for dem. Men stadig skidt for alle andre på vest og Sydsjælland samt Falster og Lolland.
Men blot alle de østjyske byer for direkte forbindelse så er alt ok.


Nøj, hvor går der småfornærmet sognerådspolitik i den her tråd nu..........

Det lignede at emnet var krydsningshastighed for modrettede tog, lad os komme tilbage på sporet :)

Men Ringsted er stadig det oplagte sted for et stop på Sjælland for hurtige tog mellem Jylland og Sjælland!


.....for nogle, men ikke for andre.....

Og den diskussion er ren sognerådspolitik, som brugerne herinde alligevel aldrig bliver enige om......

Og dermed har vi forklaringen på at færre og færre vælger toget.
De efterspørger ikke et højhastighedstog via Kattegat som kører hver time udenfor myldrertiden eller forbindelser til og fra Jylland som udelukker såvel syd-vestsjælland som Lolland og Falster.
Men fint vi fik det på plads.
Det eneste som tæller er jo Kattegatforbindelse, nattog, og tog til Flensborg (som ret få iøvrigt gider tage til).
Pendlere er også ligegyldige medmindre de bor i Aarhus.

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak