Sådan kan det også gøres (Generelt)

af thomastog, onsdag 14. april, 2021, 08:58 (22 dage siden) @ Peer Pedersen

[image]

...
Konceptet med push-pull-tog, der består af lokomotiver og ikke-trækkraftvogne, endte med en kontrolvogn, reducerer driftsomkostningerne og reducerer den tid, der er nødvendig for at skifte retning for at vende tilbage på endestationer. Fra kontrolvognen kan du fjernstyre det elektriske lokomotiv i den modsatte ende af toget. Der er også fordele ved højhastighedstog, såsom faste forbindelser mellem vogne. De giver dig mulighed for at passere gennem hele toget uden barrierer og forhindre indtrængen af støj, kulde og støv fra det ydre miljø.
Visualisering: České dráhy

Den eneste forskel jeg kan få øje på er, at lokomotivet er sammenbygget med den nærmeste vogn. Det giver jo så nogle udfordringer, under rangering, hvis man skiller lokomotiv fra stammen, da der tilsyneladende ikke er et førerrum i den anden ende.

Så forskellen, i forhold til det vi ser i Danmark nu, er at lokomotivet sammenbygges med en vogn og der nedlægges et førerrum. Om det er smartere eller billigere, det kan jeg ikke afgøre.

I det hele taget virker det som om artiklen har opfundet/opdaget “styrevogn”, f.eks i teksten “.. push-pull-tog .., endte med en kontrolvogn, reducerer driftsomkostningerne og reducerer den tid, der er nødvendig for at skifte retning for at vende tilbage på endestationer”.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen