Sådan kan det også gøres (Generelt)

af AndreasM, onsdag 14. april, 2021, 09:15 (34 dage siden) @ thomastog

[image]

...
Konceptet med push-pull-tog, der består af lokomotiver og ikke-trækkraftvogne, endte med en kontrolvogn, reducerer driftsomkostningerne og reducerer den tid, der er nødvendig for at skifte retning for at vende tilbage på endestationer. Fra kontrolvognen kan du fjernstyre det elektriske lokomotiv i den modsatte ende af toget. Der er også fordele ved højhastighedstog, såsom faste forbindelser mellem vogne. De giver dig mulighed for at passere gennem hele toget uden barrierer og forhindre indtrængen af støj, kulde og støv fra det ydre miljø.
Visualisering: České dráhy


Den eneste forskel jeg kan få øje på er, at lokomotivet er sammenbygget med den nærmeste vogn. Det giver jo så nogle udfordringer, under rangering, hvis man skiller lokomotiv fra stammen, da der tilsyneladende ikke er et førerrum i den anden ende.

Det er ikke et lokomotiv, det er en styrevogn. De har bestilt 20 styrevognsstammer af 9 vogne.

I det hele taget virker det som om artiklen har opfundet/opdaget “styrevogn”, f.eks i teksten “.. push-pull-tog .., endte med en kontrolvogn, reducerer driftsomkostningerne og reducerer den tid, der er nødvendig for at skifte retning for at vende tilbage på endestationer”.

Nej, det er bare en dårlig maskinoversættelse, de har ikke opfundet noget nyt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen