Sådan kan det også gøres (Generelt)

af andersj @, Aalborg, onsdag 14. april, 2021, 11:11 (25 dage siden) @ Michael Deichmann

På det tidspunkt, udbuddet på vognene blev sat i gang, fandtes der vist ikke godkendte styrevogne til andet end dobbeltdækkere i produktion. Så enten måtte man vælge lokomotiv-sandwichen, som man har gjort, eller bekoste udviklingen af styrevogne. Og når DSB kun skulle bruge otte stammer, ville det nok blive en uoverstigelige dyr affære.


"Værkstedsrygter" lod vide, at DSB lurepasser på om DB for eksempel bestiller et større antal vogne inklusive styrevogne, så andre udvikler disse. Så kan man evt. hoppe på og få det nødvendige antal styresogne og derved frigøre Vectron kapacitet til andre formål - hvis man mangler den.
Der er mange hvisser i den ligning.

DB bestilte 23 styrevogne hos Talgo et år før DSB bestilte Talgo-vogne:
[image]

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen