Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nye tog – krydsningshastighed (Generelt)

af larsht, 14/4 2021, 14:54 (1079 dage siden) @ My1202

Det du ikke fatter er at det faktisk er muligt at satse på begge dele. Men ikke med det samme tog. Så får man let hverken eller.


Nej det fatter jeg ikke.
At forgøgle folk at man laver en timemodel men kun for udvalgte befolkningsområder.
Alle andre skal skifte tog flere gange og bruge væsentlig længere tid end 2 time på turen mellem f.eks. Ringsted og Aarhus.
Men mon ikke du bor klods op ad Hovedbanegården?


[image]

Dejligt at få billede af dig.;-)
Men hvad vil du egentlig sige?

Bor du ret få km. syd /sydvest for København har du ikke meget glæde af Timemodellen.


Du er med på at timemodellen nævner byerne København, Odense, Aarhus og Aalborg, ikke?
Dine udtalelser minder nemlig ikke om det - men snarere som en oplistning af byer som ikke er indeholdt i timemodellen. Lad mig så tilføje Dianalund, Stenlille, Fuglebjerg og Skælskør.


Du vrøvler. Trist.:-P
Fuglebjerg og Skælskør har f.eks. ikke skinner.
Men det giver simpelthen ikke mening at springe Ringsted eller måske Køge Nord over - ja så er folus kun på dem i København og nord for Hovedstaden.
Alle andre på Sjælland får beskeden eller ingen glæde af Timemodellen.
Men det fatter du ikke.;-)

Hvis vi nu skal til at opliste vrøvl, så kommer du nok til kort....se evt diverse andre kommentarer på dine indlæg, herunder især de der faldt kort før din pause her fra forummet.
Du nævner selv i tidligere indlæg noget med 837.000 indbyggere i region Sjælland - skal vi da nu til at fraregne indbyggere i Fuglebjerg og Skælskør fordi der ikke er skinner?
Dine indlæg bærer, som jeg også skrev i går, tydeligt præg af den type sognerådspolitik som netop betyder at Langeskov død og pine skulle have lyntogsbetjening.
Ser man på tid-til-København ser det da ud til at Roskilde eller Køgebugt-området får mere gavn af time-modellen end Helsingør, men nu ved jeg jo ikke hvad du lægger i "ret få km" eller om tallet er 61,7km.....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak