Nye tog – krydsningshastighed (Generelt)

af mikkelwf, onsdag 14. april, 2021, 19:13 (103 dage siden) @ mikedk2100

Jeg spurgte om nogenlunde det samme i januar 2020 i en anden tråd om Kattegatforbindelsen. Her var det korte svar fra Rail og mpp, at der dels ikke er passagerer nok til at køre et rigtigt lyntog med ganske få stop, dels at der ikke er plads på skinnerne i det jyske - og derfor kan lyntoget lige så godt standse i Fredericia, Vejle og Horsens frem for at holde udenfor de nævnte stationer, og vente på bumletoget kører.

https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=148168#p149415

Der er sikkert et rationale hvorfor det hænger sammen som det gør.. Og at man stopper i de nævnte store byer i trekantsområdet generer mig egenlig heller ikke.

Men jeg synes det er lidt patetisk, at man på ingen måde gør det nemt for folk ude på sjælland at benytte forbindelsen, når man så samtidig ligger og leger lokal konkurrent til arriva på strækninger, man har mistet koncessionen på, og stopper ved alle stationer..

Men der er umådelig mange ting med både den nuværende og fremtidige jernbanedrift i dk der ikke giver mening.

Og så skal vi selvfølgelig lige have blandet et udueligt embedsværk og en god del sognerådspolitikere ind i det hele også.. Så begynder det hele lige pludselig at give en eller anden form for mening.. :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen