Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Pendlere Sydsjælland-Fyn/Jylland? (Generelt)

af Frank Poulsen, 15/4 2021, 11:16 (1079 dage siden) @ My1202

Syd, midt og nord er regioner. Og My1202's hjerneblødning af et argument er, at "superlyntog" bør stoppe i Ringsted af hensyn til de knap 2000 pendlere i hver retning, der bor i kommuner uden direkte togforbindelse til Fyn og Jylland.

Ja - de kunne givet fylde 3-4 tog - men de tager bilen i stedet for.
Men vigtigt at man kommer hurtigt til tante Olga i Aarhus eller til den gamle By i Aarhus uden skift fra København.

Ikke så underligt at toget i stigende grad fravælges.


Men sådan en statistik giver jeg nu ikke meget for. Man kan sagtens have bopæl i Næstved og være ansat i en virksomhed i Nordjylland, men måske fungerer som konsulent rundt på Sjælland. Man kan sagtens kun skulle over en gang om ugen, eller sjældnere osv osv osv. Jeg tror ikke på de tal er antal af daglige pendlere på nogen måde fra de kommuner til de regioner!


Så kom med en bedre oversigt?
Det er trods tal fra FØR Covid-19 og de er taget fra fra Danmarks Statistik og så mange sælgere kører næppe rundt.

Men blot forbi de ikke passer ind i din opfattelse af verdenen - så kan de jo godt være rimelig præcise!
De er i det mindste bedre end de anekdoter som Niels Bak kan komme på og din mavefornemmelse.

Der kører VÆSENTLIG flere konsulenter rundt end du går og tror! Har jeg på fornemmelsen ud fra den udtalelse. Og nej jeg har ikke bedre statistik. Men jeg tror stadig ikke på at 108 tager fra Næstved Kommune til Region Nordjylland DAGLIGT.

Og dem der vitterlig måtte gøre det er flere af dem sikkert afhængig af bilen alligevel i forbindelse med arbejdet. Og gør det måske 2-3 gange om ugen, maks.

Men nej vi bliver ikke enige. Så jeg stopper her.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak