Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Pendlere Sydsjælland-Fyn/Jylland? (Generelt)

af larsht, 15/4 2021, 11:27 (1078 dage siden) @ My1202

De findes. Det gjorde en af mine kolleger, da jeg i sin tid arbejdede i Næstved.

Han var så også den eneste. Alle andre var stort set delt lige op mellem pendlere fra andre dele af Sjælland/Lolland-Falster, incl lokale fra Næstved selv og så Hovedstadsområdet.


Et godt eksempel på at DU ikke ved meget omkring pendlere!

Man gad du tage et kik i statistikbanken så kunne du se at der i 2019 fra de kommuner som kunne have glæde af et stop i enten Ringsted eller Køge Nord faktisk var ganske mange som bor på Sjælland/Lolland-Falster og arbejde i det fynske / jyske område.

Og endnu flere den modsatte vej.
[image]


Det fremgår heraf at Slagelse kommune er overrepræsenteret (Slagelse kommune indeholder også byen Korsør), så du argumenterer altså for at togene bør stoppe i Slagelse? (eller Korsør)


NEJ - men jeg viser blot at der er flere end de fleste tror som rent faktisk pendler på den strækning som superlyn kommer til at køre.
Men kom du med en bedre statistik!
Her kan du trods alt se hvorfra og hvortil folk oplyser skattevæsnet om at de arbejder og hvor de bor.
Men selvfølgelig kan du altid finde en eller to som heller ville med et nattog med bistro og gerne også en sovevogn til Lemvig.

Spøjst som din forsvarsposition overfor folk der tilbageviser dine argumenter er at de skal prøve at bevise din påstand.....
Din påstand med de tal du fremlægger for at tog skal stoppe i Ringsted er at en betragtelig del af disse vil have større fordel (på papiret) af et stop i Slagelse kommune. Den får du lov til at stå med selv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak