Lereren i JP i dag (Trafikpolitik)

af Peter Christensen, torsdag 15. april, 2021, 12:53 (33 dage siden) @ RasmusR

Det giver så det resultat, at der ikke bliver bygget flere strækninger til højere hastighed end 200 km/t, da ingen operatør alligevel har tog der kan køre hurtigere.

1)
Det nuværende indkøb har aldrig været bestemt for mere end 200 km/t.
2)
DSB kan ikke lide timemodellen, da den (også) åbner for konkurrence på skinnerne.
Da 200 km/t er for lidt til at gennemføre timemodellen, så passer 200 km/t fint ind i DSBs monopoltankegang.
3)
Hvem siger at DSB skal stå for tog med en hastighed på 250 km/t?
Det kunne tænkes at svenskere og tyskere også havde interesser......


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen